Wednesday 14 March 2018

Stadium Negeri Batu Kawan, Pulau Pinang

Hanya sekitar 15 hingga 20 minit dari Inap Lestari, anda boleh sampai ke Stadium Negeri Batu Kawan. Seperti tertera pada namanya, stadium ini terletak di Batu Kawan, Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang. Kawasan ini bakal menjadi bandar besar tidak lama lagi berdasarkan pembangunan pesat yang sedang berlangsung di sana seperti Jambatan Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah yang menghubungkan Batu Maung di bahagian pulau, pembinaan kilang-kilang yang sebahagiannya telah beroperasi, pusat membeli belah seperti Penang Design Village & IKEA, pusat pengajian tinggi dan kawasan perumahan.

Sejak daripada tahun 2000 bersempena Sukan Malaysia (SUKMA) ke-8, Stadium Batu Kawan telah menjadi venue penting untuk penganjuran pelbagai aktiviti sukan seperti bolasepak dan juga permotoran. Pada hujung minggu ini juga, terdapat 2 aktiviti utama yang bakal dilangsungkan iaitu:
1 - Penang Motorshow Entreprenuership (17-18 Mac 2018)
2 - Shopee Piala FA 2018, PenangVsPerak (17 Mac 2018)

Jadi, buat para peminat bolasepak Pulau Pinang dan juga Perak, rancanglah perjalanan anda kerana dikhuatiri sedikit kesesakan akan berlaku. Bak kata orang utagha "AWAI TAK KALUT" ;)

Aktiviti di Stadium Batu Kawan pada Sabtu, 17 Mac 2018.

No comments:

Post a Comment